air suling vs air mineral

Pemerhatian & pemahaman aku yang sendeng tentang hidup, kehidupan dan air.
     

Links to Other Places

Link One
Link Two
Link Three
 
Monday, September 26, 2005

AHHH CUN NYA....

Aku sememangnya ada compulsion. As with everyone else, I’m sure.

Aku memang minat dengan bangunan² lama. Kekadang tu kalau aku pegi ke Pulau Pinang, aku leh berjalan sehari suntuk menghayati dan menikmati keindahan seni bina bangunan-bangunan lamadi sana. Kalau travel sorang² atau dengan kawan² yang sporting di Semenanjung Malaysia, lalu je kat pekan² kecil yang mempunyai bangunan² lama maka for sure aku akan berhenti dan bertanya tentang sejarah bangunan tersebut.

Gila kan?

Hari Jumaat lepas aku lalu kat Jalan Tuanku Abdul Rahman selepas melawat pameran Food & Hotel Malaysia di KLCC. Saja je lalu sana masa jalan tengah jem kaw². Ternampak satu rumah kampung Melayu ni yang terletak di tengah² bangunan moden. Nak je aku turun dan ketuk gate rumah tu dan bertanyakan tentang sejarah rumah tu. Walau apa² pun, aku tetap salute kat owner dia. Dalam kepesatan KL membangun dan gah dengan bangunan² baru bak cendawan tumbuh selepas hujan, masih jugak rumah lama tu berdiri sama tinggi dan duduk sama megah dengan lain² bangunan di kawasan itu. Bak kata pepatah Melayu : Tak lekang dek panas, tak luntur dek hujan.

Cayalah…

posted by Jenderal Jendul at 10:56 AM

3 Comments:
Blogger hushMONKEY said...

mmm... ni kat blah mana ni ek?... mcm tal penah prsan pulak existence structure tu... i heart old structures/buildings as well... unfortunately, i've never been to penang... BUT i had a blast when i was in ipoh... the buildings there pun buley tahan gak... :)

12:36 PM GMT+8  
Blogger Jenderal Jendul said...

yes, ipoh is very the nice with regards to old building. gambar ni kat chow kit, near to the old panggung wayang Federal & Capitol. dekat² situlah.

1:42 PM GMT+8  
Anonymous Anonymous said...

bukan ke tu rumah tok nenek sheila majid?

8:03 PM GMT+8  

Post a Comment

 
About Me
Name:
Jenderal Jendul
Location:
Shah Alam, Selangor Darul Maju, Malaysia

View My Profile

Previous Posts
PERCAKAPAN DOUBLE MEANING
PATRIOTISME SEMPENA MENYAMBUT HARI MALAYSIA
CITARASA vs TASTE
KERAJAAN LANGIT
PEKAK vs MACHO

Archives
2005-09-11
2005-09-18
2005-09-25
2006-02-05
2006-02-12


Powered by Blogger
     
optional footer
blogger template designed by savatoons web design.